سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آیت الله احمد شیخ بهائی
 
می کوشیم امکان آشنایی هم استانی های عزیز را با معظم له فراهم کنیم تا در هفتم اسفند حضوری حماسی و انتخابی آگاهانه را بیافرینند

چرا آیت الله شیخ بهائی؟(1)

حجت الاسلام محمدحسن عرب‌زاده

محمدحسن عرب زاده و آیت الله شیخ بهایی

ایشان نه تنها امروز برای ورود به خبرگان صلاحیت ورود دارند بلکه سالها واجد این صلاحیت بودند،‌ چگونه واجد این صلاحیت نبودند؟ در حالیکه برخی شاگردان ایشان سالها نماینده خبرگان بوده‌اند.

 

به گزارش هجرت، حجت الاسلام محمدحسن عرب‌زاده در یادداشتی پیرامون معرفی شخصیت آیت الله احمد شیخ‌بهایی کاندیدای خبرگان رهبری از استان کرمان؛ نوشت: یکی از فرصت‌هایی که در زمان تبلیغات به وجود می‌آید، فرصت معرفی کاندیداها و طرح دلائل انتخاب ایشان از سوی نخبگان است.

نگارنده سالیانی‌ست که توفیق آشنایی با حضرت آیت الله شیخ بهائی را دارد، از زمانی که ایشان را شناختم همواره ایشان را به عنوان یک عالم کرمانی که نماینده همت و نجابت و ساده‌زیستی و صمیمیت کرمانی‌هاست، شناخته‌ام. مدتی قبل و به درخواست برخی از طلاب کرمانی مقیم حوزه علمیه قم ایشان بعد از تامل و تانی و استشاره و استخاره قدم به عرصه کاندیداتوری خبرگان گذاشتند و امروز یکی از کسانی‌ست که در گرم کردن تنور انتخابات سهمی موثر دارند. چنین گمان می‌کنم که می‌توانم با طرح دلایل خود برای انتخاب ایشان برای نمایندگی مجلس خبرگان، به کسانی که در این عرصه به دنبال کاندیدای اصلح هستند کمک کنم.

صلاحیت علمی:

صلاحیت علمی ایشان قبل از آنکه توسط شورای نگهبان، احراز شود توسط دوستان و برخی علمای گوهرشناس احراز شده بود؛ حضرت آیت الله العظمی شیخ جعفر سبحانی دام ظله از شاگردان فقهی و اصولی حضرت امام خمینی قدس سره الشریف، بعد از جلسه‌ی درس و در بین طلاب به صورت علنی خطاب به ایشان ابراز کرده بودند که « تقلید بر شما حرام است و شما باید اجتهاد کنید»، و این از هر اجازه اجتهادی نافذتر است زیرا نه تنها اجازه اجتهاد است بلکه تحریم تقلید است؛ ایشان در طول سالیان گذشته همواره مانند یک شاگرد مدرسه‌ای اهتمام ویژه‌ای به درس داشتند به حدی که وقتی وسط هفته از ایشان درخواست جلسه یا برنامه‌ای می‌شد برخی اوقات با این عذر مواجه می‌شدیم که شبِ درسی است و باید به مطالعه و مباحثه بپردازم.

ایشان نه تنها امروز برای ورود به خبرگان صلاحیت ورود دارند بلکه سالها واجد این صلاحیت بودند،‌ چگونه واجد این صلاحیت نبودند؟ در حالیکه برخی شاگردان ایشان سالها نماینده خبرگان بوده‌اند.

تدریس مداوم دروس حوزوی در جامعة الزهراء سلام الله علیها و در مدرسه علمیه شهیدین، ایشان را متبحر در علوم حوزوی ساخته است.
ایشان علیرغم استفاده‌ای که از دروس مختلف فقهی و اصولی داشتند، به این دلیل محفل و مجلس درسی حضرت آیت الله العظمی سبحانی دام ظله را انتخاب کردند که ایشان شاگرد فقهی و اصولی حضرت امام خمینی قدس سره الشریف بودند، و تقریبا می‌توان گفت اندیشه‌های فقهی و اصولی امام خمینی قدس سره عمدتا در درس ایشان مطرح و بررسی می‌شود؛ و این همه دلیلی‌ست بر گرایش حضرت آیه الله شیخ بهائی به شیوه تفقّه حضرت امام خمینی قدس سره الشریف که همان فقه حکومتی و آمیختگی دین و سیاست و پیوند فقه و دولت است.



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 94/11/25 توسط ali
تمامی حقوق مطالب برای آیت الله احمد شیخ بهائی محفوظ می باشد